Aké su výhody miniinvazívnych a endoskopických výkonov?

Bolesť chrbta, či už v akútnej alebo chronickej podobe, je pre človeka vždy záťažou, ktorá výrazne obmedzuje jeho život. Ak je príčina bolesti včas a správne diagnostikovaná, skoré začatie liečby môže zabrániť rozvoju trvalých následkov a prechodu do chronického bolestivého stavu.

Spoznajte hlavné výhody miniinvazívnych a endoskopických výkonov:

• Nižšie riziko poškodenia nervov a tkanív
    Vďaka šetrnému charakteru výkonov dochádza, oproti klasickej operácii, k minimálnemu poškodeniu svalov okolo chrbtice a ďalších mäkkých tkanív. Tým sa znižuje pooperačná bolesť, výrazne urýchľuje rekonvalescencia a zachováva funkčná stabilizácia chrbtice.
  • Menšia tvorba epidurálnej fibrózy v epidurálnom priestoru
    Pretrvávajúca alebo novo vzniknutá bolesť po operácii chrbtice sa nazýva syndróm zlyhania operačnej liečby a môže postihovať až tretinu operovaných pacientov. Ako najčastejší dôvod je uvádzaná epidurálna fibróza, čiže zmnožené väzivo, ktoré spôsobuje zúženie chrbticového kanála či dráždi miechové korene.
  • Menší výskyt infekcií, menší chirurgický rez a chirurgické trauma
    Pracovné miesto pre výkon (zavedenie nástrojov a kamery) sa vykonáva len jedno, o veľkosti 8 až 10 mm. Vďaka presnej a cielenej kontrole RTG mobilného C-ramena a vizualizácii chrbticového priestoru endoskopickou kamerou pracuje operatér priamo v mieste problému. Pacient je pri výkone v lokálnej anestézii, sú podaná len ľahké sedatíva a lieky proti bolesti, iba zriedka je nutná krátka celková anestézia.
  • Rýchlejšie zotavenie a návrat ku každodenným činnostiam a do zamestnania
    Miniinvazívne výkony sa vykonávajú v ambulantnom režime pod röntgenovú kontrolou, endoskopické výkony na operačnom sále pod kontrolou röntgenu a špeciálnej endoskopickej kamery. Výkony sa vykonávajú bez hospitalizácie – pacient po zákroku a odporúčanej dobe odpočinku okolo dvoch hodín odchádza domov. Obdobie rekonvalescencie závisí od typu výkonu a celkového zdravotného stavu pacienta. V priemere sa jedná o dobu 6 týždňov, po ktorých je pacient schopný vrátiť sa ku každodenným činnostiam a do zamestnania.

Informujte sa o možnosti liečby a objednania, využite bezplatnú službu E-konzultácia