Provokačná diskografia

Diagnostický výkon sa vykonáva s cieľom potvrdiť diagnózu, že bolesť spôsobuje poškodená medzistavcová platnička. Pri poškodení platničky sa jej vnútorná časť tlačí von a môže dráždiť miechové nervy. Typicky je spojená s činnosťami, ktoré zvyšujú tlak na jej vnútorné jadro, ako je sedenie, predklon, kašeľ alebo kýchanie. Bolesť vychádzajúcu z platničky môže sprevádzať bolesť dolných končatín spôsobená dráždením okolitých nervov, predovšetkým pri sedení, vstávaní alebo chôdzi. Bolesť chrbta je všeobecne trvalá, každodenná, na rozdiel od koreňovej bolesti, ktorá je premenlivá.

Ako výkon prebieha?

K okraju platničky zavedieme vodiacu ihlu, cez ktorú zavedieme ďalšiu „diskografickú“ ihlu vstupujúcu do samotnej platničky, a pomocou striekačky do platničky vstriekneme pod tlakom kontrastnú látku. To nám umožní zobraziť jej štruktúru. Zároveň to u pacienta vyvolá bolesť, vďaka čomu je potom schopný potvrdiť či vyvrátiť, že to je práve ten druh bolesti, ktorý ho dlhodobo trápi.

• Ambulantný zákrok
  • Dĺžka trvania do 20 minút
  • Bez lokálnej anestézie

Všeobecné praktické informácie týkajúce sa diagnostického výkonu

V prípade potreby následnej terapie pristupujeme k ďalším miniinvazívnym a endoskopickým výkonom.