Osteoartróza (OA) je jedným z najbežnejších nezápalových ochorení kĺbov. Postihuje najmä veľké, tzv. váhonosné kĺby (bedrový, kolenný kĺb), prejavuje sa však aj pri menších kĺboch, napr. prstami. OA môže byť vyvolaná lokálnym opotrebovaním kĺbu, ktorý vedie z času na čas k bolestivému zápalu. Pri osteoartróze začína chrupavka pokrývajúca povrch kĺbových kostí vstupujúcich do klubov (čiže kĺbová chrupavka) degenerovať; pritom vzniká bolesť a opuch.

Degenerácia kĺbu môže byť urýchlená vrodenou chybou, poranením, infekciou, veľkú úlohu hrá aj obezita, ale napr. aj zamestnanie, kedy je kĺb dlhodobo zaťažovaný v dôsledku opakovanej činnosti. Chrupavka „eroduje“ resp. opotrebováva sa s postupujúcim vekom človeka a postihuje najčastejšie osoby okolo 60 rokov veku, výnimkou však nie sú mladšie ročníky (od 45-50 rokov veku).

Na pracoviskách EuroPainClinics poskytujeme liečbu bolesti kolenného kĺbu pri pokročilej osteoartróze využitím originálnej rádiofrekvenčnej terapie s následnou kryoabláciou, čiže zmrazením nervových štruktúr.

Ako výkon prebieha?

Výkon sa vykonáva špeciálnou sondou, ktorá je pripojená na generátor za účelom pulznej rádiofrekvencie s následnou kryoanalgéziou. Výkon je určený na pulznú rádiofrekvenciu nervových štruktúr a následne ich zmrazenie. Slúži na dlhodobé tlmenie bolesti. Umiestnenie sondy je pod RTG, CT alebo USG navigáciou.

Výhody výkonu Pulzná rádiofrekvencia s následnou kryoabláciou

• Bez rizika vzniku sekundárnej bolesti, zjazvenia tkaniva a poškodenia ciev
  • Výkon môže byť opakovaný (nervy dorastajú)
  • Perkutánne (čiže cez kožu vedený), miniinvazívny výkon v lokálnej anestézii
  • Bez nutnosti hospitalizácie
  • Dĺžka výkonu do 30 min

Diagnostický výkon

Blokáda senzitívnych nervových zakončení kolenného kĺbu
Vpichnutím lokálneho anestetika do blízkosti troch genikulárnych (kolenných) nervov zistíme, či následná rádiofrekvenčná denervácia bude dostatočne účinná. Účinná látka spôsobuje krátkodobé odstránenie bolesti kolenného kĺbu.

Čo sa deje po výkone

• Po výkone pacient zotrvá lekárom odporúčanú dobu v čakárni, následne sa navracia domov
  • Výkon nevyžaduje pracovnú neschopnosť

Viac informácií a online objednanie