Blokáda mediálnych ramienok

Diagnostický výkon sa vykonáva v prípade podozrenia, že bolesť vychádza z medzistavcových alebo fazetových kĺbov. Ide o drobné kĺby spájajúce stavce chrbtice. Každý kĺb je inervovaný (inervácia=zásobovanie nervovými vláknami) malým nervom – mediálnym ramienkom, ktorý umožňuje vnímať bolesť z týchto kĺbov. Bolesť sa obvykle prejavuje ako ostrá pri záklone chrbta, možné sú kŕče. V predklone dochádza k úľave.

Ako výkon prebieha?

Mediálne ramienka zablokujeme vpichnutím znecitlivejúceho lieku do ich blízkosti, aby sme zistili, či sú zdrojom bolesti chrbta.

Diagnostický zákrok nie je až na malé pichnutie bolestivý a už ten môže uľaviť od bolesti na dlhší čas.

• Ambulantný zákrok
  • Dĺžka trvania do 20 minút
  • Bez lokálnej anestézie

Všeobecné praktické informácie týkajúce sa diagnostického výkonu

V prípade potreby následnej terapie pristupujeme k ďalším miniinvazívným a endoskopickým výkonom.