Miniinvazívne terapeutické výkony, ktoré využívajú účinku tepla a elektrického prúdu

EuroPainClinics

Niektoré z miniinvazívnych výkonov, ktoré sú v EuroPainClinics® pri liečbe chronickej bolesti chrbta poskytované, spočívajú v aplikácii tepla a elektrického prúdu k postihnutým miestam a tkanivám. Ak precízna diagnostika potvrdí konkrétny zdroj-miesto bolesti a ak je po vykonaní diagnostického úkonu ďalej potreba terapeutického zákroku, pristupujeme, podľa typu zdravotnej indikácie, na vykonanie dvoch typov rádiofrekvenčných výkonov. Výkony je možné aplikovať napr. pri bolesti vychádzajúce z facetových kĺbov, poškodené medzistavcové platničky (diskogénna bolesť), bolesti chrbta spôsobené dráždením nervových koreňov či bolesti SI kĺbu.

Rádiofrekvenčná termoablácia

je zákrok, pri ktorom sa v lokálnej anestézii aplikuje elektródou v tvare ihly k postihnutému tkanivu elektrický prúd s frekvenciou rádiových vĺn. To vedie k vytvoreniu pomerne vysokej teploty (80 – 85 °C) na odizolovanom hrote elektródy a toto teplo zničí cieľový nerv. Tým sa preruší prenos bolesti od postihnutého kĺbu do mozgu. Táto technika však nezlepšuje stav samotného kĺbu, preto je vhodné doplniť ju fyzioterapiou.

Video o výkone môžete zhliadnuť na našom Youtube kanáli tu

RF termoablace

Pulzná rádiofrekvencia

je podobná rádiofrekvenčnej ablácii. Táto technika sa však líši tým, že je energia vpravovaná do elektródy prerušovane, čo umožňuje udržať nízku teplotu elektródy (42 – 45 °C), čím zníži poškodenie nervu a napriek tomu efektívne zablokuje prenos bolestivých podnetov, čím ustane vnímanie bolesti. Hneď ako je elektrické pole pulznej rádiofrekvencie aplikované priamo k nervu, ovplyvňuje iba tú časť nervu, ktorá je zodpovedná za šírenie signálu bolesti.

Video o výkone môžete zhliadnuť na našom Youtube kanáli tu

Pulzní RF_foto