Máte po operácii chrbta a bolesť stále pretrváva? Príčinou môže byť syndróm FBSS

Ste po operácii alebo dokonca aj niekoľkých operáciách chrbtice a napriek tomu u vás stále bolesť chrbta pretrváva, alebo sa dokonca objavila nová? Riešenie môže poskytnúť špičkový endoskopický výkon v epidurálnom priestore. Za pomoci špeciálnej kamery je presne odhalený zdroj bolesti a následne je možné vykonať šetrné ošetrenie pre rýchlu a účinnú úľavu od bolesti. FBSS alebo prečo operácia chrbta niekedy neprináša úľavu od bolesti Bolesť chrbta po operácii, často aj po opakovaných operáciách, môže vzniknúť v dôsledku tzv. syndrómu zlyhania operačnej liečby chrbtice, označovanom odborne ako FBSS (failed back surgery syndrome). Znamená to, že absolvujete klasickú operáciu chrbtice, ktorá bola vykonaná technicky aj anatomicky správne, napriek tomu aj naďalej trpíte bolesťou alebo u vás dokonca vznikne bolesť nová. Tento problém postihne až tretinu pacientov po operácii, pričom najčastejšou príčinou vzniku tohto stavu je epidurálna fibróza, teda nadbytok väzivového tkaniva v epidurálnom priestore, ktorá spôsobuje jeho zúženie, alebo dráždi či utláča nervový koreň. Aké riešenie na pracoviskách EuroPainClinics poskytujeme Úľavu od bolesti ponúka výkon „epiduroskopicky asistovaná adheziolýza v epidurálnom priestore“, skrátene označovaná ako epiduroskopia. Jedná sa o precíznu endoskopickú metódu, ktorá sa vykonáva pod presnú, cielenú a bezpečnú kontrolou RTG a videonavigácie. Metóda je využívaná pri liečbe bolesti chrbta s jej typickým šírením (vystreľovaním) do dolnej končatiny. Výkon prebieha v ľahkej anestézii. Pacientovi je najprv do chrbticového kanála zavedená endoskopická kamera a ďalšie pracovné nástroje, následne je rádiofrekvenčne šetrne odstránené prebytočné tkanivo, ktoré tlakom spôsobuje bolesť. Doba výkonu sa pohybuje od 20 do 60 minút a je bez hospitalizácie. Pacient sa po zhruba 2 hodinách v kľude na lôžku môže navrátiť do svojho domova. Výkon epiduroskopie sa vykonáva najmä u pacientov, ktorým konzervatívna terapia ako napr. rehabilitácia, fyzioterapia či farmakoterapia neprináša úľavu, alebo už bolesť chrbta nechcú ďalej znášať. Výhodou výkonu je jeho dvojaký efekt – diagnostický a prakticky ihneď liečebný. Klinické benefity miniinvazívnych a endoskopických výkonov Oproti konvenčnej liečbe miniinvazívne a endoskopické výkony prinášajú pacientovi rad výhod a benefitov. Vďaka ich šetrnému charakteru nedochádza k poškodeniu svalov a mäkkých tkanív pozdĺž chrbtice, ktoré sú u klasickej otvorenej operácie chrbtice narušené.Výhodou miniinvazívnych a endoskopických výkonov je kratšia doba trvania výkonov, možnosť ambulantného prevedenia výkonov v lokálnej anestézii a menšie riziko pooperačných komplikácií, ako je ako je výskyt infekcie, krvácanie či tvorba zjazvené tkanivo. Výrazne sa skracuje doba rekonvalescencie, čo urýchľuje návrat do každodenného života, k záujmom a do zamestnania. Myslíte si podľa informácií v článku, že uvedený zdravotný problém by sa mohol týkať aj vás? Kontaktujte nás telefonicky k bližším informáciám o liečbe či priamo objednanie na vstupné vyšetrenie alebo sa objednajte online ešte dnes Video z priebehu výkonu pozrite na našom kanáli Youtube tu