Liečba kolenného kĺbu s využitím rádiofrekvencie

2001 | 3 min

Príčin bolesti kolena je celý rad, od úrazu, zápalov, preťaženia zo športovania či degeneratívnych zmien, medzi ktoré sa radí aj osteoartróza. Liečebné riešenie na našich pracoviskách poskytujeme formou efektívnej a šetrnej tepelnej a rádiofrekvenčnej terapie.

Osteoartróza je nezápalové degeneratívne ochorenie, ktoré postihuje predovšetkým veľké kĺby, respektíve bedrový a kolenný kĺb. Pri osteoartróze dochádza k zmenám kĺbových chrupavok, ktoré sú v normálnom stave hladké a stlačiteľné. Vďaka kĺbovému väzu (tzv. synovii) po sebe kĺžu s minimálnym trením. Pri začínajúcich štádiách sa chrupavka stenčuje, hrubne a na jej povrchu sa tvoria trhlinky a výrastky (osteofyty). Pri ťažkých prípadoch potom chrupavka praská a eroduje. Kosti trú o seba a pôsobí bolesť. Typické je pre tento stav „vŕzganie“ kostí, odborne krepitus.

Na pracoviskách EuroPainClinics sa zaoberáme liečbou bolesti veľkých kĺbov, resp. kolenného kĺbu pri pokročilej osteoartróze, kde poskytujeme špeciálne typy miniinvazívnych výkonov, ktoré môžu byť vhodným riešením pre pacientov čakajúcich na operáciu náhrady kolenného kĺbu, v prípade, keď operácia nie je indikovaná, alebo pacient nemôže z rôznych dôvodov, ako je vlastné odmietnutie operácie, či rôzne kontraindikácie k výkonu vrátane napr. kardiovaskulárneho zaťaženia túto operáciu absolvovať.

Jednou z možností liečby kolena pri pokročilej osteoartróze v štádiu 3 a 4 je tepelná a rádiofrekvenčná terapia založená na využití účinkov rádiofrekvencie pre ošetrenie v oblasti genikulárnych (kolenných) nervov. Pacienti majú pretrvávajúcu bolesť dlhšiu 6 mesiacov a doterajšia liečba im nepriniesla dostatočnú úľavu od bolesti. Cieľom je modulácia a zníženie intenzity bolesti, ktorá sprevádza túto diagnózu.

V ďalšom kroku terapie (možno však aj samostatne) je možné vykonať intraartikulárne (resp. dovnútra kĺbu) aplikáciu pulznej rádiofrekvencie, ktorá umožňuje ovplyvnenie zápalu (osteoartritídy) kolenného kĺbu. Oba výkony sa vykonávajú ambulantne, v ľahkej anestézii a pod kontrolou röntgenu alebo ultrasonografu.

O ďalších typoch liečby kolenného kĺbu pri osteoartróze vrátane špeciálneho miniinvazívneho výkonu Pulzná rádiofrekvencia s následnou kryoabláciou a regeneratívnej terapie RTG navigovanou autológnou plazmou nájdete viac na webovej stránke www.bolestkolena.sk vrátane objednávkového formulára, pomocou ktorého sa môžete o vhodnom liečebnom riešení k vašim zdravotným ťažkostiam kedykoľvek informovať.