SI kĺb

SI kĺb, bolesť SI kĺbu

Bolesť vychádzajúca z SI (sakroilikálneho kĺbu) alebo „esíčka“

SI kĺby spájajú kosť krížovú s kosťou panvovou. Pomáhajú držať telo vzpriamene pri statí a chôdzi a prenášať jeho váhu do nôh.

Ako sa bolesť prejavuje?

• Najčastejšie ide o ostrú bolesť, ktorá je lokalizovaná v zadnej časti kĺbu a v strednej časti sedacieho svalu a ktorá sa môže šíriť do triesiel, zadnej časti stehna a niekedy až pod koleno.
  • Prejavuje sa pri sedení, v predklone alebo napr. pri dlhšom sedení v aute ako spolujazdec, v stoji, pri chôdzi do schodov, vystupovaní z auta, v pokoji. V niektorých prípadoch dochádza k zmierneniu bolesti pri chôdzi.

Čo je príčinou bolesti?

• Zápal kĺbu, nesprávne pohybové stereotypy (technika chôdze, behu, sedu), prirodzené degeneratívne starnutie kĺbov, artróza, úrazy, tehotenstvo a i.
  • Bolesť býva vyvolaná zdvihnutím ťažkého predmetu v pootočenej polohe alebo pri zlom stúpnutí na obrubník.

Akú liečbu pri bolesti z SI kĺbu poskytujeme

Pri diagnostike s cieľom potvrdiť túto bolesť aplikujeme do kĺbu injekcie znecitlivejúceho a protizápalového lieku. Miniinvazívnou liečebnou metódou je rádiofrekvenčná termoablácia nervu zásobujúceho kĺb.

Prečo zvoliť pre svoju liečbu miniinvazívny a endoskopický výkon

Ako prebieha liečba na pracoviskách EuroPainClinics

Základom liečby je precízna diagnostika bolesti chrbta, ktorá zahŕňa niekoľko typov diagnostických výkonov, ktorými lokalizujeme a identifikujeme príčinu – zdroj vašej bolesti. V prípade potreby stanovujeme v rámci liečebného plánu ďalší terapeutický postup s použitím miniinvazívnych a endoskopických výkonov vrátane špeciálnych funkčných stabilizačných cvičení. Viac informácií nájdete v sekcii Ako prebieha vstupné vyšetrenie

Liečba